Recipe: Yummy Ikan masak kicap #MAHN

Ikan masak kicap #MAHN. Bahan bahan Masukkan semua bahan sos seperti kicap pekat, kicap manis, sos tomato, sos tiram dan sos ikan. Selain resepi ikan masak kicap, kami juga menulis resepi lain yang mendapat perkongsian ramai. Terima kasih telah berkunjung ke laman web kami.

Ikan masak kicap #MAHN Ikan goreng kuah kicap paling simple. main campak-campak saja bahan hihihi. janji sedap walaupun simple. siapa yang baru belajar memasak itu. Ikan masak kicap atau juga dipanggil sebagai ikan masak dalam soya sos ialah sebuah hidangan terkenal yang lazimnya dicampur dengan sos soya. #mamm Throwback. Ikan Masak Kicap Fried Fish in black sweet sauce. You can cook Ikan masak kicap #MAHN using 7 ingredients and 4 steps. Here is how you achieve it.

Ramuan Ikan masak kicap #MAHN

  1. Prepare 3 of ekor ikan kembung.
  2. It's of air asam jawa.
  3. It's 1 of biji bawang besar.
  4. You need 1 ulas of bawang putih.
  5. Prepare 1 of sudu kecil garam.
  6. Prepare of kicap manis.
  7. Prepare 1 of biji cili merah.

Sekali sekala kita masak kicap pulak. Saya guna ikan selar kali ni. Selain enak dengan digoreng, ternyata dengan dipepes juga cukup lezat. Yang seronok menyediakan masak kicap kerana bahan yang digunakan sangat ringkas dan Yang penting, anak anak sukakan kicap.

Langkah memasak Ikan masak kicap #MAHN

  1. Goreng ikan dahulu.
  2. Buang sedikit mnyak ikan dan tumis bawang putih.
  3. Masukkn air asam jawa kicap manis, garam dan sedikit air.
  4. Masukkn ikan, bawang dan cili.

Kalau kuah yang disediakan tidak menepati selera mereka, pasti. Kalau disebut resepi ayam masak kicap , teringat kepada anak-anak saudara saya yang menjadi kegemaran mereka. Tak perlukan lauk lain,cukup dengan ayam kicap. Sayur kubis masak kicap ini sama halnya dengan olahan sayur kubis yang lainnya. Ikan Tenggiri Masak Kicap Pedas от : Hanjuan Anda suka makan ikan tenggiri?