Recipe: Appetizing Pais ikan patin

Pais ikan patin. Pada dasarnya ikan patin adalah hewan yang aktif pada malam hari, omnivor dan terkadang muncul ke permukaan. Untuk membuat umpan patin yang sederhana adalah. Tutorial Pais Ikan Patin. nur fatanah.

Pais ikan patin Ikan patin local juga memiliki kelebihan tersendiri dibandingkan ikan patin import dari Vietnam. Ikan patin masak tempoyak siap untuk dihidangkan. RESEP BRENGKES, PEPES ATAU PAIS IKAN PATIN TEMPOYAK. You can have Pais ikan patin using 9 ingredients and 4 steps. Here is how you cook that.

Ramuan Pais ikan patin

  1. Prepare 2 of inci kunyit.
  2. Prepare 10 of biji cili padi.
  3. It's 3 ulas of bwg putih.
  4. You need 1 Batang of bunga kantan.
  5. You need Sedikit of daun kesum.
  6. You need Daun of pisang / daun kunyit.
  7. It's 2 1/2 of sudu tempoyak.
  8. Prepare of Ikan pilihan anda sy guna patin.
  9. It's of Garam dan ajinamoto secukup rasa.

Sebuah makanan bila dikombinasikan dengan rasa khas durian memang memberikan citarasa yang sangat. Ikan patin bukan sahaja terkenal dengan keseronokan untuk dipancing, malah ramai di kalangan masyarakat Malaysia yang bukan kaki pancing turut mengakui bahawa. Ikan patin merupakan ikan tergolong memiliki harga mahal di pasaran,saya sendiri jarang makan ikan patin ini,Bukan karena tidak ada ikan,akan tetapi,saya duit yang akan kita. Ikan patin masuk kedalam keluarga ikan catfish, sama halnya dengan ikan lele dan ikan baung.

Langkah memasak Pais ikan patin

  1. Tumbukkan cili padi bwg putih, kunyit sehingga lumat, masukkan tempoyak, garam dan bahan perasa.. gaul rata.. masukkan bunga kantan yg diricik halus dan daun kesum(masukkan daun shj xperlu ricik).
  2. Lumurkn sedikit pes td untuk tujuan perapan.ikan kelarkn dekat2...
  3. Bakar ikan td dengan daun pisang / daun kunyit.. klu bkar dgn dapur arang lg meletop kebabommm rasanya.. sy gunakn kuali ja untuk bakar pais ni...
  4. Okey pais ikan patin is done.. selamat berbuka puasa smua...

Ikan patin banyak dicari para pemancing karena rasa dagingnya yang enak. umpan ikan patin paling ampuh, resep umpan mancing ikan patin yang jitu. Mancing patin di sungai yang bagus itu saat Matahari mulai tenggelam waktu maghrib sampai jam. Salah satu jenis ikan yang banyak dipancing ialah ikan patin. Ada sentakan serta sensasi tersendiri ketika memancing ikan patin, sehingga banyak sekali para pemancing. Tahu gak ikan patin salah satu ikan tawar yang perkembangannya cepat sekali dan Untuk membuat umpan ikan patin termanjur yang akan dijelaskan ini sudah terbukti.