How to Make Appetizing Strawberry Cheesecake

Strawberry Cheesecake.

Strawberry Cheesecake You can have Strawberry Cheesecake using 14 ingredients and 6 steps. Here is how you achieve that.

Ramuan Strawberry Cheesecake

  1. Prepare 85 g of butter.
  2. Prepare 145 g of biskut marie.
  3. Prepare 1 sudu makan of gula.
  4. Prepare 900 g of cream cheese Philadelphia.
  5. It's 250 g of gula kaster.
  6. Prepare 3 sudu makan of tepung gandum.
  7. Prepare 1 1/2 sudu teh of vanilla extract.
  8. It's 2 sudu teh of air perahan lemon.
  9. You need 3 of biji telur saiz besar.
  10. It's 1 of biji kuning telur.
  11. It's 285 ml of krim masam.
  12. It's 300 g of strawberry.
  13. You need 1 of paket gelatin.
  14. It's 1 sudu makan of gula.

Langkah memasak Strawberry Cheesecake

  1. Untuk membuat lapisan kerak, hancurkan biskut marrie kepada bentuk yang halus. cairkan mentega. kemudian, campurkan gula, mentega, san biskut yang hancur. gaul rata dan masukkan ke bekas kek. mampatkan sehingga membentuk tapak kek yg kemas dan stabil..
  2. Dalam bekas yang berasingan, masukkan cream cheese dan gula kaster dan pukul sehingga sebati. kemudian masukkan perahan lemon dan perasa vanilla. gaulkan. kemudian masukkan telur satu persatu termasuk kuning telur..
  3. Setelah itu. matikan mixer. dan dengan menggunakan batter spoon gaulkan krim masam sehingga sebati. akhir sekali masukkan tepung. dan gaul..
  4. Masukkan adunan ke bekas yang berisi kerak. goncangkan sedikit untuk mengeluarkan udara dalam adunan tersebut. masukkan ke dalam ketuhar bersuhu 110 C selama 45 minit..
  5. Untuk lapisan strawberry, kisar 100g strawberry dan tapis. panaskan gelatin dan campur bersama dengan strawberry puree, dan gula..
  6. Setelah kek siap, tunggu sehingga sejuk. sapukan adunan strawberry dan ratakan. masukkan ke dalam peti sejuk semalaman. hias dengan potongan strawberry yang lebih..