Recipe: Appetizing Tempoyak ikan patin #maratonraya #minggu3 #ikan

Tempoyak ikan patin #maratonraya #minggu3 #ikan. Ramai yg bertanya patin tempoyak dan ingin membuat tempahan.. kami close order ats sebab kelahiran puteri sulong kami. Resepi Masakan Tempoyak Ikan Patin #tempoyakikanpatin #resepitempoyak #tempoyak. Tempoyak atau tempuyak adalah masakan yang berasal dari buah durian yang difermentasi.

Tempoyak ikan patin #maratonraya #minggu3 #ikan Di dalam entri saya berkenan dengan resepi Ikan Patin Masak Tempoyak cara Pahang, di SINI, saya telah menerima banyak komen dari pembaca blog saya terutama dari Temerloh dan Kuala Lipis. Hobi memancing adalah sebuh kegemaran yang disukai banyak orang. As Salam, Tips dan Cara Masak Ikan Patin Tempoyak Asli Yang Sedap- Kali ini saya nak kongsikan cara saya masak ikan patin tempoyak yang macam orang Temerloh suka makan tu.heheh. You can have Tempoyak ikan patin #maratonraya #minggu3 #ikan using 8 ingredients and 3 steps. Here is how you achieve that.

Ramuan Tempoyak ikan patin #maratonraya #minggu3 #ikan

  1. It's of Untuk 4 orang makan.
  2. Prepare of Tempoyak 4 sudu besar.
  3. It's of Kunyit serbuk suku sudu kecil.
  4. You need 1 batang of Cili.
  5. You need 1 batang of Timun.
  6. Prepare of Air secukup rasa.
  7. You need of Garam dan gula secukup rasa.
  8. You need of Ikan patin seekor dibersihkan dengan asam jawa dan lemon.

Mengidamkan masakan ikan patin tempoyak Pahang, tidak perlu berjalan jauh-jauh, restoran Gobang Maju Patin Tempoyak yang diusahakan oleh Shahrul Mubin, terletak di Seri Rampai Wangsa Maju ini. RESEP BRENGKES, PEPES ATAU PAIS IKAN PATIN TEMPOYAK. Ikan patin masuk kedalam keluarga ikan catfish, sama halnya dengan ikan lele dan ikan baung. Bedanya, ikan patin omnivora atau pemakan segala, dan lebih senang untuk memakan tumbuhan.

Langkah memasak Tempoyak ikan patin #maratonraya #minggu3 #ikan

  1. Cili diblender dengan tempoyak dan serbuk kunyit. Masukkan dalam kuali..
  2. Tambah air. Biarkan menggelegak..
  3. Selepas menggelegak tambah ikan patin yang telah dibersihkan. Tambah timun. Setelah ikan masak boleh lah dihidang dengan nasi panas..

Brengkes adalah sebutan dala bahasa Palembang, bahasa Bungkus ikan dengan daun pisang dan semat ujungnya dengan lidi. Berikut bumbu - bumbu yang perlu dihaluskan. From Wikimedia Commons, the free media repository. Media in category "Tempoyak ikan patin". Tutup api apabila ia sudah masak dan hidangkan Tempoyak Ikan Patin di dalam mangkuk dan nikmatinya bersama nasi.