How to Make Tasty Singgang Ikan Kembong

Singgang Ikan Kembong. Video masakan dari saya ^_^ Semoga memberi manfaat. Maaf jika kualiti tidak berapa bagus. InshaAllah akan diperbaiki video lain di masa akan datang.

Singgang Ikan Kembong Salam Ramadhan dan salam pergilah kau corona hanyut di muka bumi ni.aamiin ok so ni resepi ikan singgang yang paling simple. Resipi: Ikan kembong Lengkuas Halia Asam keping Bendi Gula Garam Cili. Salah satu masakan yang nieyl jarang masak di rumah adalah masak singgang. You can have Singgang Ikan Kembong using 8 ingredients and 3 steps. Here is how you cook it.

Ramuan Singgang Ikan Kembong

  1. You need 3-5 of ekor ikan kembong/ selayang.
  2. It's 3 ulas of bawang putih (dihiris - optional).
  3. You need 5 ulas of bawang merah (dihiris).
  4. Prepare 2 of inci kunyit hidup (dihiris).
  5. It's 2 of inci lengkuas (dikelar/dihiris kasar).
  6. You need 2 keping of asam keping.
  7. Prepare 1 of sudu kecil garam.
  8. You need 1 sudu makan of budu.

Ikan Kembung Masak Singgang ke Pindang paling mudah, simple, ringkas dan cepat! Jangan kacau kerana ikan mudah hancur. Apabila ikan sudah masak, angkat dan hidang Resepi Singgang Ikan Tenggiri Kelantan. Gelombang ikan termenung (ikan kembong) viral murah.

Langkah memasak Singgang Ikan Kembong

  1. Jerang air bersama asam keping dan garam. Bila air mendidih, masukkan ikan dah rebus sebentar..
  2. Kemudian masukkan semua bahan-bahan lain. Biarkan menggelegak lalu ditutup api. Siap!.
  3. P/S: 1. kalau guna budu yang warnanya kelabu lagi cantik warna kuah. 2. Kalau suka pedas, boleh masukkan cili padi yang diketuk sikit ke dalam kuah..

PagesPublic FigureVideo CreatorChannel FirdauzhaffVideosGelombang Ikan kembong (ikan termenung) viral kali. Jangan kacau kerana ikan mudah hancur. Apabila ikan sudah masak, angkat dan hidang bersama nasi panas. My Singapore Food Masak Ikan selar FISH IN SOY SAUCE or IKAN MASAK KICAP Malaysian version No. Masukkan ikan kembung lalu masak hingga kuah mengental dan hampir habis.