Easiest Way to Prepare Yummy Masak lemak pucuk paku dan ikan aye #Ikan #MarathonRaya #MingguKetiga

Masak lemak pucuk paku dan ikan aye #Ikan #MarathonRaya #MingguKetiga. Masak Lemak Pucuk Paku Ikan Masin #masaklemak #pucukpaku #ikanmasin. Menyediakan masak lemak pucuk paku bersama ikan masin antara hidangan paling mudah. Pucuk paku masih boleh digantikan dengan kubis bersama lobak merah, atau apa saja sayuran yang dirasakan sesuai.

Masak lemak pucuk paku dan ikan aye #Ikan #MarathonRaya #MingguKetiga I brought back some pucuk paku among other stuff from Malaysia because my other half really loves gulai pucuk paku ni he he he. Masukkan santan,ikan bilis dan bahan yang diblend kedperiuk/kuali. Biarkan sehingga mendidih,masukkan garam dan gula.biar masak santan dan rasakan garamnya. - Masak santan. - Masukkan bahan kisar & bawang yang di mayang. - Masukkan kentang dan garam. - Bila kentang dah mula lembut, campurkan sayur pucuk paku. You can cook Masak lemak pucuk paku dan ikan aye #Ikan #MarathonRaya #MingguKetiga using 9 ingredients and 5 steps. Here is how you achieve it.

Ramuan Masak lemak pucuk paku dan ikan aye #Ikan #MarathonRaya #MingguKetiga

  1. It's of Santan.
  2. Prepare 1 of ekor ikan aye yang dah di rebus.
  3. You need of Kunyit hidup sebesar ibu jari.
  4. You need 5 of @6 biji cili api.
  5. Prepare 2 of ikat pucuk paku.
  6. Prepare 1/2 of biji bawang merah.
  7. You need of Gula.
  8. It's of Garam.
  9. It's 1 keping of asam keping.

Bahan-bahan utama sahaja yang dikira pakai. Bahan - Bahan Untuk Ditumis. - Masukkan garam dan gula secukup rasa. - Masak selama lima minit dan hidangkan. Untuk jenis paku sendiri yang beredar di pasaran memiliki banyak sekali kegunaan dan bentuk seperti paku triplek yang berukuran sangat kecil, lalu ada juga paku payung biasanya terdapat bentuk seperti payung di atap dan paku jenis ini sering dipakai dalam pemasangan asbes atau seng. Yakni ikan tawar dan laut baik dengan cara digoreng, dikukus dan dijadikan menu kuliner yang nikmat.

Langkah memasak Masak lemak pucuk paku dan ikan aye #Ikan #MarathonRaya #MingguKetiga

  1. Tumbuk cili api, bawang merah dan kunyit hidup..
  2. Ikan aye mestilah di rebus terlebih dahulu dengan garam kasar dan asam keping..
  3. Langkah pertama, masukkan santan dalam periuk, masukkan bahan yang di tumbuk, asam keping, gula dan garam. Kacau sampai kuah mendidih dan jangan sampai pecah santan ye nanti kuah tak cantik. Bila kuah dah mendidih, masukkan pucuk paku dan ikan aye dalam 1 minit je dan boleh tutup api gas..
  4. Masak lemak pucuk paku dah siap untuk di hidangkan..
  5. .

Salah satu kuliner ikan yang nikmat adalah pepes Mesin display steamer merupakan alat masak modern yang terbuat menggunakan bahan berkualitas terbaik. Umumnya batang pada tanaman paku - pakuan tidak terlihat, karena biasanya akar pada tanaman paku - pakuan terbenam dalam tanah dalam bentuk rimpang (rizoma). Namun demikian, ada juga akar tanaman paku - pakuan yang berdiri tegak di atas permukaan tanah seperti Cyathea. Kandungan dan lemak daging katak sangat tinggi, jadi akan sangat membantu tumbuhnya awana. Disarankan agar tidak terlalu sering memberi kodok Intinya adalah jika ikan arwana masih dalam pertumbuhan (anakan) maka, berilah makanan yang mengandung banyak lemak, supaya arwana.