Recipe: Yummy Pais tempoyak ikan patin #maratonraya #ikan #mingguketiga

Pais tempoyak ikan patin #maratonraya #ikan #mingguketiga. Bahan - Bahan - Ikan Patin - Kunyit hidup - Tempoyak - Cili - Daun kesum - Daun kunyit - Garam Thank for watching ☺️ Jangan lupa subscribe ya. Ramai yg bertanya patin tempoyak dan ingin membuat tempahan.. kami close order ats sebab kelahiran puteri sulong kami. Ikan patin termasuk kedalam famili Pangasiidae.

Pais tempoyak ikan patin #maratonraya #ikan #mingguketiga Hewan ini tergolong kedalam ikan yang tidak terlalu rumit. Resepi Pais Ikan Patin Tempoyak Temerloh. Ikan patin masak tempoyak dan pais ikan bakar merupakan antara menu utama yang disajikan di restoran Go'bang Maju Patin Tempoyak. You can have Pais tempoyak ikan patin #maratonraya #ikan #mingguketiga using 8 ingredients and 2 steps. Here is how you cook it.

Ramuan Pais tempoyak ikan patin #maratonraya #ikan #mingguketiga

  1. Prepare of Ikan patin.
  2. You need 4 of sudu besar tempoyak.
  3. It's 10 of biji cili padi(nak pedas lebihkan cilj).
  4. Prepare 2 of inci kunyit hidup.
  5. You need Sedikit of daun kesum.
  6. Prepare 3 helai of daun kunyit.
  7. Prepare Sedikit of garam.
  8. Prepare Daun of pisang.

Menurut Pengusaha Go'bang Maju Ikn Patin Tempoyak Sri Rampai, masakan ikan patin tempoyak ini turut diminati ramai hingga ke negara jiran. The tempoyak ikan patin, ikan pais and sambal tempoyak was delicious. But the sambal udang and lala was so - so. Nota: Petua menghilangkan hanyir dan lendir ikan patin ialah dengan melumur ikan patin dgn tepung gandum.

Langkah memasak Pais tempoyak ikan patin #maratonraya #ikan #mingguketiga

  1. Ikan patin dicuci bersih,sediakan bahan2. Kisar cili,kunyit dan tempoyak berasama sedikit air.potong halus daun kesum dan sehelai daun kunyit kemudian gaul bersama bahan yg dikisar tadi.tambahkan sedikit garam dan lumurkan bahan tadi pada ikan.bungkus ikan dengan daun pisang.guna aluminum foil pun boleh.untuk rasa yg lebih asli sy guna daun pisang..
  2. Kemudian bolehla di bakar.saya lebih suka bakar guna kayu api sebab rasa dan aroma yg lebih sedap.bakar selama lebih kurang 40 minit..siap dan boleh dihidangkan..

Lagi mujarab drpd menggunakan air asam jawa/asam limau. As Salam, Tips dan Cara Masak Ikan Patin Tempoyak Asli Yang Sedap- Kali ini saya nak kongsikan cara saya masak ikan patin tempoyak yang macam orang Temerloh suka makan tu.heheh. Saya ambil resepi ni dari Blog Kak Azie. Pepes ikan patin tempoyak merupakan makanan khas yang berasal dari daerah kota jambi. Mengapa?, Ikan yang dipilih adalah ikan patin karena memiliki tekstur dagingnya yang lembut, enak dan juga nikmat selain itu ikan patin memiliki kandungan nutrisi dan gizi yang lebih tinggi.