How to Prepare Appetizing Asam pedas pari

Asam pedas pari. Setiap kali melihat Asam Pedas Ikan Pari, saya memang agak sukar untuk menolak. Tapi ikan pari yang digunakan ialah yang jenis isinya melekat di tulang. Asam pedas ikan pari is one dish that tastes better with every mouthful.

Asam pedas pari Masukkan air asam jawa dan air. Ikan Pari Asam Pedas cocok bagi Anda yang menyukai hidangan kaya rasa. Asamnya didapat dari asam jawa dengan tingkat kepedasan yang bisa disesuaikan dengan selera. You can cook Asam pedas pari using 12 ingredients and 5 steps. Here is how you cook it.

Ramuan Asam pedas pari

  1. You need of ikan pari.
  2. It's of tangkai cili krg.
  3. Prepare of bwg merah*.
  4. You need of bwg putih*.
  5. You need of Seinci halia*.
  6. Prepare of Setngh inci lengkuas*.
  7. It's of Setngh inci kunyit hidup *.
  8. Prepare of belacan *.
  9. You need of sk lada hitam *.
  10. It's of btg serai & 4 helai daun limau purut.
  11. It's of sk paste asam jawa.
  12. It's of Garam & perasa.

Bagi penggemar masakan asam pedas,sebut sahaja resepi asam pedas ikan pari,merah atau kembung,daging tetel dan juga ayam,semua sedap boleh mencairkan mulut bila. Ikan pari salah satu bahan masakan yang banyak diminati oleh para pecinta kuliner, karena kelezatan dan gurihnya dan ikan pari ini memiiki dua lapisan daging yang unik. Resep ikan pari asam dan pedas berikut sepertinya paling cocok untuk hidangan Anda Ikan pari biasanya banyak dijual dalam bentuk asapan, dan memiliki bau sangat khas. Rasanya ramai peminat asam pedas ikan pari ni.

Langkah memasak Asam pedas pari

  1. Ikan dicuci bersih...
  2. Kisar bhn bertanda *.
  3. Panaskan minyak dan tumis bhn kisar... Masuk serai yg diketuk sedikit.
  4. Msk cili hingga garing,kemudian masukkan ikan dan gaul sebati..
  5. Tambahkan air, paste asam jawa, garam & perasa dan msk hingga mendidih....

Jadi saya kongsikan resepi saya kat sini. Kebetulan pulak pergi ke pasaraya minggu lepas terjumpa bunga kantan yang agak.. Resepi asam pedas ini kiriman pembaca blog ini iaitu Kak Raja. Com: Terima kasih Kak Raja kerana sudi berkongsi resepi asam pedas ikan pari daun kesum ini. Restoran Asam Pedas Kamunting dengan menu istimewa tenggiri dan pari asam pedas yang menjadi pilihan ramai di samping pelbagai masakan enak untuk dinikmati.