Easiest Way to Prepare Perfect Ikan celup tepung

Ikan celup tepung. Menyajikan pelbagai Seafood Udang Ikan Sotong Goreng Tepung Shell Out padu Ikan Bakar Kerang Kupang. Rasa tepung yang rangup dengan ikan berpalit elok dengan bancuhan tepung goreng, lepas tu minyak tak serap memang buatkan resepi bancuhan ikan celup tepung ini harus anda cuba sendiri. Ada beberapa kedai Ikan Celup Tepung di Kuala Terengganu yang popular dan sedap yang sangat dicadangkan untuk anda singgah di area perkampungan nelayan Mengabang Telipot dan juga di.

Ikan celup tepung Kena pula ikan segar, memang terasa manis isinya! Bila buat secara homemade, kadang-kadang nak dapatkan bancuhan tepung yang betul tu agak susah. Ikan celup tepung merupakan sebuah hidangan yang enak hasil gabungan tepung yang rangup dan ikan yang segar. You can have Ikan celup tepung using 7 ingredients and 3 steps. Here is how you cook it.

Ramuan Ikan celup tepung

  1. Prepare 3 of ekor ikan kembung.
  2. You need 2 of sudu besar tepung bistari.
  3. It's 2 of sudu besar tepung beras.
  4. You need 1 of tangakai daun kari.
  5. You need 1/2 of sudu kecil garam.
  6. You need of Air sejuk(gunakan air dari peti ais).
  7. Prepare of minyak utk menggoreng.

Ikan Celup Tepung Warung Pok Nong Menjadi Tumpuan Pelancong. Mari kita lihat butiran kawasan ini dahulu. Gulingkan di atas bahan pelapis sambil dicubit-cubit. Ikan Celup Tepung, dengan rasa yang sedap, manis dan segar, masakan ini menjadi lauk pilihan di kalangan orang Malaysia setiap kali mereka menjamu selera.

Langkah memasak Ikan celup tepung

  1. Bancuh tepung dengan air.letak sedikit sedikit air.bancuhan jangan terlalu pekat dan cair sangat..
  2. Masukkan ikan ke dalam bancuhan tepung tadi.perap kan sekejap letak sekali daun kari.kemudian panaskan minyak.goreng ikan sehingga masak..
  3. Bila ikan nampak garing bolehlah diangkat dan dihidangkan.siaap..

Bila bercuti di Terengganu, kedai ikan celup tepung wajib anda singgah. Sebut sahaja menu-menu yang berkaitan dengan goreng tepung, pasti ada di kalangan pembaca yang sudah mula kecur air liur. Masukkan ikan ke dalam adunan tepung. Jika minyak panas, gorengkan sehingga ikan masak dan luar adunan kekuningan. Tips di Dapur : Ikan boleh ditukar kepada sayuran atau bahan lain untuk.