Recipe: Tasty Ikan kembung masak stim

Ikan kembung masak stim. Kali ini Dapur Bujang akan menunjukkan cara cara untuk menyediakan Ikan Stim. Kami beri resepi ikan ini khas untuk anda. Diorang kan nak bayar sewa,gaji serta dapat untung.

Ikan kembung masak stim Angkat dan taburkan daun ketumbar dan hias dengan hirisan limau nipis. Hidangan ikan kembung masak stim anda telah pun siap dan sedia untuk dihidangkan bersama keluarga tercinta. Bagaimana Menarikkan Article Pada Hari Ini. You can cook Ikan kembung masak stim using 7 ingredients and 3 steps. Here is how you cook that.

Ramuan Ikan kembung masak stim

  1. You need of Ikan kembung 2 ekor.
  2. It's 1 batang of serai.
  3. You need 2 ulas of bawang putih.
  4. Prepare 2 of biji cili api.
  5. It's 1 of inci halia.
  6. It's of Tomato cherry.
  7. Prepare 1 of sudu kecil sos tiram.

Gaul rata bahan tersebut bersama ikan. Angkat dan taburkan sedikit daun bawang. Gi pasar ikan,carik ikan kerapu.tak ada! Aku ni memang suka makan ikan lelebih lagi ikan masak steam,atau ikan bakor.tolak ikan keli dan haruan je. erm.tetiba aku dilambai oleh sebatalion ikan makerel nih.yelah,ikan kembung kan ke golongan spesis makerel.

Langkah memasak Ikan kembung masak stim

  1. Potong halus kesemua bahan bahan tersebut halia, bawang putih, serai dan cili api.
  2. Taburkan kesemua bahan tersebut atas ikan dan letakkan sos tiram atasnya.
  3. Sedia untuk dikukus.. Selamat mencuba.

Lihat juga resep Sate Ikan Kukus Palembang enak lainnya! Apabila telah mendidih masukkan ikan kembung, cili merah dan gula dan garam secukup rasa.. Salam sdp npk ikan msk lemak tu.jee kalau di grg dulu mmg sdp.ikan keli pun best buat masak cam ni.atau salai.nak rasa sikit. Masukkan cili kisar dan goreng sehingga cili agak masak sebelum dimasukkan bahan-bahan sos lain yang telah disatukan dalam mangkuk. Minyak masak untuk menggoreng dan menumis.