Recipe: Appetizing Kek keju mangga mudah pkp

Kek keju mangga mudah pkp. Lihat juga resipi untuk Kek keju mangga mudah pkp, Risoles Ayam Berkeju Resipi kek keju mangga ni ialah antara resipi yang mudah dan sedap, yang kami ubah sikit dari resipi asal buku 'Cheesecake Seduction' oleh Catherine Lau. Kali ni kami gunakan bekas yang tak terlalu besar biar tak muak memakannya. Resipi ni juga boleh hasilkan kek.

Kek keju mangga mudah pkp Lebih jimat dan berbaloi, lebih-lebih lagi kalau nak makan ramai-ramai. Dalam perkongsian kali ini, kami tampilkan resepi olahan Nurul Ain Ridzwan. Resepi kek ini tak perlu anda bakar atau kukus ya. You can have Kek keju mangga mudah pkp using 17 ingredients and 4 steps. Here is how you achieve it.

Ramuan Kek keju mangga mudah pkp

  1. It's of Based bawah.
  2. It's of Setengah paket biskut marie apa jenama.
  3. You need 1 of paket Chipsmore hazelnut yang mini.
  4. You need 1/3 of buku satled butter 250gm (yg unsalted letak sdkit garam).
  5. It's of Lapisan keju (pakai blender sahaja).
  6. You need 250 of cream cheese suhu bilik.
  7. Prepare 200 ml of whipped cream.
  8. You need 2 of biji manga cokanan (jadikan puree).
  9. You need 2 of sudu besar gula perang.
  10. It's 3 of sudu besar gelatin ( larutkan dgn air panas sehingga mencair.
  11. It's of Pastikan tiada ketulan gelatin yer.
  12. It's of Lapisan atas mangga.
  13. It's 2 of bijik mangga cokanan.
  14. It's 3 of sudu besar gula perang.
  15. It's 1 of sudu besar jus lemon.
  16. You need 2 of sudu besar gelatin (larutkan dengan air panas).
  17. You need Sedikit of air utk memudahkan blend.

Hanya masukkan dalam peti semalaman dan yummy , manggo cheesecake siap untuk dinikmati dengan penuh rasa lazat. Kalau anda malas, potong dadu je mangga untuk letak di bahagian atas. Kalau rajin, boleh potong nipis dan bentuukan macam kelopak bunga. Jika anda biasa ke Kuantan, anda pasti tahu yang kek keju mangga adalah kek paling popular di situ.

Langkah memasak Kek keju mangga mudah pkp

  1. Kisar halus/ tumbuk biskut Marie Dan chipmore. Kemudian campurka dgn butter yg telah di cairkan. Masukkan dlm dulang Dan tekan bahan adunan sehingga padat di bawah dasar. Masukkan dalam peti sejuk selama setengah jam sehinnga adunan keras..
  2. Apabila adunan based dah mengeras. Satukan semua bahan dalam lapisan keju ke dalam Food processor/ blender. Blend sampai tiada ketulan keju. Sbb tu perlu keju suhu bilik. Tuang di atas lapisan bawah tadi. Tunggu lapisan keju mengeras (sekurang-kurangnya 4 jam).
  3. Akhir sekali. Setelah lapisan keju mengeras. Blendkan semula semua lapisan atas mangga. Blend halus sehingga tiada ketulan mangga. Kemudian tuang ke atas acuan tadi. Masuk kembali ke peti sejuk lebih kurg dua jam..
  4. Dan lepas kek keju mangga dah siap, bolehlah diletakkan hirisan mangga secara terabur atau disusun seperti bunga..

Tak perlu jauh-jauh ke Kuantan, kerana ada resepi yang boleh dicuba! Resipi sedap dan mudah untuk Roti Pandan PKP. Rupanya kek mangga yang dibakar tadi tu, mengecut sikit selepas sejuk. KEK KEJU MANGGA / CHILLED MANGO CHEESE CAKE. Kalau buat kek kukus hasilnya lebih lembab, padat dan gebu.