Easiest Way to Cook Yummy Ikan Patin Tempoyak Popaleh Sedap Wehh #marathonRaya #ikan #minggu3

Ikan Patin Tempoyak Popaleh Sedap Wehh #marathonRaya #ikan #minggu3. Ikan Patin pais tempoyak yang sedap diratah begitu sahaja. Budidaya Ikan Patin Infoikan.com Pernah ternak ikan patin untuk usaha dan bisnis? atau membuat olahan ikan patin untuk masakan warungan? Ikan ini oleh ibu-ibu sering dimanfaatkan membuat sub ikan patin dengan olahan ikan patin yang lezat dan gurih.

Ikan Patin Tempoyak Popaleh Sedap Wehh #marathonRaya #ikan #minggu3 Masak Tempoyak Ikan Patin Versi Asli Temerloh. sebenonye ikan patin hok sedap mesti hok 'asli' dari sungei pahang, bukan dr kolam bkn dr sangkor. Tp kalar dah tak de hok 'asli' hok sangkor pun boleh juge. As Salam, Tips dan Cara Masak Ikan Patin Tempoyak Asli Yang Sedap- Kali ini saya nak kongsikan cara saya masak ikan patin tempoyak yang macam orang Temerloh suka makan tu.heheh. You can have Ikan Patin Tempoyak Popaleh Sedap Wehh #marathonRaya #ikan #minggu3 using 7 ingredients and 3 steps. Here is how you cook it.

Ramuan Ikan Patin Tempoyak Popaleh Sedap Wehh #marathonRaya #ikan #minggu3

  1. You need 1 of ekor ikan patin bersaiz sederhana.
  2. You need 5-6 of biji cili padi nak, pedas boleh tambah lagi.
  3. Prepare 2-3 of senduk tempoyak, nak pekat lagi boleh tambah lagi.
  4. You need 1 of tangkai bunga kantan.
  5. It's 1 of genggam daun kesum.
  6. You need 2 of inci kunyit hidup.
  7. It's of Garam dan bahan perasa.

Saya ambil resepi ni dari Blog Kak. Tempoyak merupakan makanan yang biasanya dikonsumsi sebagai lauk saat menyantap nasi. Tempoyak juga dapat dimakan langsung, tetapi hal ini jarang sekali dilakukan karena banyak yang tidak tahan dengan keasaman. Mencari sambal homemade yang sedap pedas & mengecurkan AIR liur.??

Langkah memasak Ikan Patin Tempoyak Popaleh Sedap Wehh #marathonRaya #ikan #minggu3

  1. Siang ikan patin dan basuh dengan asam keping juga daun pisang untuk buang lendir di bahagian sirip. Masukkan siap2 dalam periuk..
  2. Blender kesemua cili padi, kunyit hidup dan tempoyak.
  3. Masukkan bahan yg sudah dikisar ke dalam periuk yg berisi ikan patin. Masukkan juga daun kesum dan bunga kantan. Masak sehingga menggelegak kemudian bubuh garam dan bahan perasa. Siap untuk dihidangkan..

Ikan Patin Masak Tempoyak - Kancil Raja Patin Pepes (Brengkes) Tempoyak Ikan Patin Super Sedap. Kancil Raja Patin Authentic Temerloh Patin Tempoyak. Resepi Sup Ikan Merah Amelia Tamby Hussin. Cara untuk memasak ikan patin masak tempoyak ini tidaklah terlalu susah dan sebenarnya agak mudah.